BIJOASE - maandelijkse films

Donderdagavond 24 januari

Iedereen welkom vanaf 18:45; film met bord op tafel 19.15 uur.

Je kunt je aanmelden t/m 22 januari via info@oasestichting.nl of via 020-6251812.

Geef ook even aan als je vegetarisch wilt eten.

Aanmelden, en of u vegetarsich wilt eten doorgeven per mail: info@oasestichting.nl

Kosten: film € 2,00, maaltijd € 5,00.

De film: Le Havre (1994) Reg. Aki Kaurismäki. Drama/mysterie (2.22 min.) Marcel Marx heeft zijn oude schrijversleven vaarwel gezegd en probeert een min-of-meer huiselijk bestaan op te bouwen in Le Havre. Als schoenpoetser is het leven geen vetpot, maar zijn vrouw Arletty zorgt goed voor hem. Marcel is tevreden met het leven, hij heeft zijn favoriete kroeg, zijn werk en zijn geliefde, tot het lot hem in contact brengt met een minderjarige Afrikaanse vluchteling. Terwijl Arletty ernstig ziek wordt, ontfermt Marcel zich over de jongen. Hij moet zijn optimistische levensvisie inzetten om de muur van menselijke onverschilligheid omver te werpen. Daarbij kan hij een beroep doen op de rotsvaste solidariteit van de mensen uit de buurt. Het net van de politie lijkt zich om de vluchteling te sluiten, maar Marcel laat zich niet zo makkelijk buiten spel zetten. Een film uit 2011, met André Wilms, Blondin Miguel, Elina Salo, Evelyne Didi, Francois Monnié, Jean-Pierre Darroussin, Jean-Pierre Léaud, Kati Outinen, Laïka, Little Bob, Patrick Bonnel, Pierre Étaix, Quoc Dung Nguyen, Umban U'kset, Vincent Lebodo